sobota, 9 sierpnia 2014

Post bez sensu

Już południe a ja się dopiero wygramolam do życia. Miałam pisać o polityce, referendum i niepodległości (tfu tfu!) Szkocji, ale jak sobie jeszcze raz pooglądałam ulotki szkockiego rządu na temat to już mi się nie chce. Pospolity bełkot nic nie wnoszący do rzeczywistości, żadnych konkretnych informacji, tylko slogany w stylu "Szkocja musi zostać niespodległym państwem", "Tylko Szkoci mogą rządzić Szkocją bo my najlepiej wiemy co jest dla nas dobre", "Niepodległość jest dobra", "Jak zagłosujecie za niepodległością to od razu miód i mleko popłynie, skończą się wojny i ubóstwo na świecie, nie będzie chorób i przemocy i wszyscy będziecie bogaci i szczęśliwi, a tych Anglików trafi jasny szlag". Qrva - jak słuchałam debaty Salmona (Alex Salmond to szkocki premier, nazywam go salmon czyli tuńczyk) z Darlingiem (lider kampanii Better Together  czyli Razem Lepiej z ramienia Partii Pracy) we wtorek to najpierw się śmiałam, potem zniesmaczyłam, następnie porzygałam a potem poszłam spać. To była jak sprzeczka przedszkolaka z rodzicem. Nie muszę dodawać kto był przedszkolakiem. Polskie media kreują Rybę (Tuńczyka czyli Salmona) na człowieka haryzmatycznego, twardo stojącego na ziemi, wiedzącego czego chce i rzetelnego. A gówno prawda. Z durnowatym uśmieszkiem na ustach cytował jakieś wycinki prasowe z roku 2003, kiedy jeszcze Unia Europejska była bardzo okrojona, a SNP (Scottish National Party - kochanka Salmona) zbierała się z powijaków. Wyciągnął jakieś głupie dowcipy które ktoś z polityków rzucił na antenie radiowej 1 kwietnia w prima aprilis (tak, tutaj też to święto obowiązuje) i powtarzał je jak mantrę, aż widownia była zniesmaczona. Nie potrafił odpowiedzieć konkretnie na żadne pytanie oponenta, za to porzerywał mu co chwilę i z triumfalnym durnowatym uśmieszkiem rozglądał się po sali, jakby się chwalił: "ale mu dogadałem, co nie?"
I tylko co chwilę te durne teksty - jak będziemy niepodlegli to będzie super! Bo Norwegia jest niepodległa i zobaczcie jaki to bogaty kraj! No tak, tak jak Polska miała być drugą Irlandią (nawiasem mówiąc pod względem picia to chyba jest), tak Szkocja ma być drugą Norwegią! Ale nie, nie dlatego że system świadczeń socjalnych czy zdrowotnych, nie że rząd i w ogóle wszystko w Norwegii działa inaczej od zarania dziejów, nie. Salmon mówi - bo ONI TEŻ MAJĄ ROPĘ!!!!! No ty my będziemy tak jak oni! O żesz ty, A może od razu niech powie że "My chcemy jak Arabia Saudyjska i Kuwejt bo oni też mają ropę! My do tego będziemy dążyć z całych sił, roperskie kraje całego świata, łączcie się!" Szkoda że Salmon nie chce być drugą Rosją, bo przecież oni też mają ropę, kurna felek. To niech się może już na drugiego Putina kreuje, tylko ziemi coś w Szkocji mało.....
No i kończę już bo się tylko nakręcam, a miał być post bez sensu. Na szczęście chyba taki jest.
To nara. Na zakupy zaraz jedziem bo lodówka pusta.

13 komentarzy:

  1. Jeżeli salmon to tuńczyk, to rzeczywiście post bez sensu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No bez sensu zupelnie. Po angielsku mowie na niego salmon, po polsku tunczyk bo wystarczy spojrzec na jego ryja. No tunczyk i w dodatku tłusty. A co ja zrobie ze on sie Salmond nazywa???

      Usuń
  2. Daczego salmon czyli tunczyk?
    Salmon to losos, tunczyk to tuna fish, przynajmniej u mnie:)
    i faktycznie, Roza (powyzej) ma racje co do sensownosci posta:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyjaśniłam w komentarzu Róży :-) u mnie salmon i tuna to to samo co u Ciebie. Tylko ze tuńczyk to przeważnie w puszce :-)

      Usuń
  3. Cos Ci ten narodowiec dobrze w glowie namieszal, skoro pomylilas tak rozne ryby. :))) Czego jednak spodziewac sie po prawicowym gupku? :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. On mi nic nie namieszał bo mnie nie obchodzi co on gada. Ryby pomyliłam - tez cos, phi! Wiadomo ze łosoś jest czerwony a tuńczyka złowił stary człowiek i morze :-) ale ja mam głupawke dzisiaj...

      Usuń
    2. A nie byl to merlin, co go stary czlowiek utracil na rzecz rekinow? :)))

      Usuń
    3. No nie bo merlin to taki czarodziej. A Marlin to chyba Manson, albo Monroe jak kto woli. Ja tam wole tuńczyka. Z puszki, koniecznie w oleju ;-)))))
      Sama widzisz, nie da sie dzisiaj ze mnom gadać. Ide stont. Sie napije wódki.

      Usuń
    4. Napisz coś po wódce :D Pliiiizz

      Usuń
    5. A nieh mje pambuk broni! I calom reszte! Po wutce nie piszem. Po wutce śpiem!!!!

      Usuń
    6. Iwona, Ty cos bralas! Daj namiar na dealera, bo to musi byc fajne. :)))

      Usuń
    7. A Ty tam cicho być, Tobie nie nada, Ty we więzieniu jestes ;-)))

      Usuń
  4. Iwonko jak wytłumaczyć ludziom inteligentnym którzy się zakręcili na mantrze wolność? Wiem ze niektórym Szkotom nie idzie wytłumaczyć a są to nauczyciele.

    OdpowiedzUsuń