niedziela, 31 maja 2015

Jak to w maratonie udział brałam

Jak jestem tu już dużo lat, tak jeszcze nigdy nie dane mi było brać udziału w maratonie. Edinburgh Marathon, organizowany corocznie w ostatnią niedzielę maja, jest swoistym świętem atletycznym. Oprócz regularnego maratonu jest półmaraton, 10 kilometrów, 4 x 10 km, maratony dla dzieci i tak dalej. Jako że trasa przebiega niedaloeko mego miejsca zamieszkania, udałam się tam dzisiaj na piechotę, z nadzieją zobaczenia jak ludzie się męczą i zmotywowania do dalszego biegania. Bo udział w maratonie to jest mój największy cel życiowy od wielu lat, ale nigdy nie mam chęci ani zapału żeby odpowiednio potrenować.
Edynburski maraton zaczyna się w parku Hollyrood, u stóp Arthur's Seat, trasa biegnie przez Portobello, Musselburgh, Prestonpans, Port Seaton, Longniddry i Gosford House, przy którym to zatacza się pętlę i biegnie z powrotem do Musselburgh, gdzie jest meta.
Ja dołączyłam do tłumu biegaczy w Port Seaton, myśląc że się całkowicie spóźniłam, ale gdzie tam. Przecież dwie godziny to wyczyn olimpijczyków, a tu zwykli ludzie biegną też :-)

Biegło ich dużo. Bardzo dużo. Ci biegnący w dół dopiero biegną na pętlę, ci w kierunku do góry już z niej wracają.


Wracają...


Biegną w tłumie...


I wracają... Jak widać nie wszyscy mieszczą się w trasie.



Po prawej strony ubikacje. Widać małą kolejkę uczestników.


Ci szczęśliwcy już wracają. Jesteśmy w Prestonpans.


Tu już droga z Prestonpans do Musselburgh. Spójrzcie na tabliczkę z napisem 24. Tyle mil już przebiegli. Długość maratonu to 26 mil. 


I takie kwiatki...






I wbiegamy do Musselburgh.



Z daleka dochodzi nas głos muzyki. Coraz liczniejszy doping.


Pozostała 1 mila do końca. 1,6 kilometra. Oto jak przy końcu rosną skrzydła :-)


Niestety, ta mila dla moich nóg okazała się nie do przejścia. Teraz żałuję, ale miałam jeszcze drogę powrotną do domu, jakieś 5 kilometrów. Pieszo. Pod górkę. Tak że zdjęć z mety nie będzie, natomiast z przyjemnością pokażę trasę do domu. 

Tam w dole znajduje się rondo, z którego pochodzi powyższy filmik.


A tu droga pod górę.


Parking podmiejski, cały zapakowany autobusami którymi dowożą / odwożą uczestników maratonu.



A tu dalszy ciąg drogi. Pod górkę.


Po jednej stronie zielono...



Po drugiej ziemiaczanie :-)


Ten wiatrek służy do obsługi farmy.


Panorama z widokiem na nieczynną już elektrownię i zatokę. Takie mniej więcej mam widoki za oknem jak się postaram :-) 


Moja nowa fryzure :-) Włosy na głowie potargał wiatr...


I jak ja to później uczeszę...


Do domu dotarłam wykończona ale przeszczęśliwa. Endomondo pokazuje że przebyłam 13,57 kilometra w czasie 2:25:48 (aktywny czas chodzenia z robieniem zdj.ęć, czas na filmik nie został wliczony). Średnia prędkość 5,6 km/h, największa prędkość 26.4 km/h (?? chyba jak przebiegałam przez ulicę). Kalorii spalonych 798, wody wyparowało 0,49 litra. Minimalna wysokość trasy 4 m.n.p.m., maksymalna 89 m.n.p.m. Od razu czuję się chudsza :-)

Pozdrawiam słonecznie.


10 komentarzy:

  1. Ja tam zawsze przebiegam maraton z palcem w ... no gdzies.
    Ale w poprzek trasy. Buhahaha!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wczoraj biegałam w poprzek ;-)
      Wzdłuż trochę szłam.

      Usuń
  2. Z tego wszystkiego najładniejsze te kwiatki... No i Twoja fryzura, oczywiście!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, jeszcze dzisiaj rano nie mogłam rozplątać :-)

      Usuń
  3. Podziwiam Cię i gratuluję, ja z moją astmą nawet dwupasmówki w poprzek nie przebiegnę /czasem/
    Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Astma to nie wymówka. Z astmą da się, można, a nawet należy biegać. Zobacz tutaj: http://bieganie.pl/?show=1&cat=24&id=3412

      Usuń
  4. Bieganie? To jakaś masakra:)). Podziwiam Twój zapał.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie podziwiam i na tym poprzestanę. :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Iwona, wygladasz na zawiana po ... tym maratonie.

    OdpowiedzUsuń
  7. I ja podziwiam! Brawo! Następnym razem na pewno już 1,6 km cię nie pokona. :)
    Fajną wycieczkę nam zafundowałaś tą relacją. :)

    OdpowiedzUsuń