czwartek, 7 maja 2015

Trochę niusów.

Ja już kompletnie oszalałam. W ten weekend zamierzam zrobić coś czego jeszcze nigdy w życiu nie robiłam, czego się cholernie boję i w ogóle nie wiem czy dam radę. I nie będzie to skok na bungee.
Jak zwykle, wyszło zupełnie spontanicznie i znienacka, ale takie niespodzianki są czasami najlepsze, prawda? Nie będę Was dzisiaj pisać co to, opiszę po powrocie, jeśli wrócę, he he :-)
Dzisiaj są wybory narodowe w Wielkiej Brytanii, politycy bija się o 650 miejsc w Izbie Gmin. Konserwatyści i Partia Pracy idą łeb w łeb, Ja stale i nieodmiennie głosuję na Partię Pracy i mam nadzieję że się w końcu zakończy to prawicowe panowanie. Z powodu lenistwa i wygodnictwa i tego że państwo daje mi taką możliwość, ja swój głos już oddałam wcześniej, przez pocztę. No tak, można tu głosować przez pocztę i jakoś się nikt nie rzuca że wybory sfałszowane. Brytyjczycy narzekają na swoją pocztę, jasne że narzekają, tak samo jak narzekają na szkolnictwo i służbę zdrowia, policję pogodę. To ja bym im kazała pomieszkać trochę w innym kraju, takim jak Polska nawet, jestem pewna że zatęskniliby. No bo poczta może być zła, ale przesyłki nie giną, a jak koperta zostanie uszkodzona co się niezmiernie rzadko zdarza, to pakują w specjalną folię i dołączają liścik z przeprosinami. Jak się wysyła coś co ma dotrzeć następnego dnia do południa, a zostanie dostarczone po południu, to poczta zwraca za przesyłkę, bo nie wywiązała się ze zobowiązania. A takie na przykład wyniki egzaminów szkolnych przychodzą w kopercie do każdego domu w tym samym dniu rano, na początku sierpnia. W całym kraju, w tym samym czasie. I mnie się to bardzo podoba.
Aha, i jeszcze jedno. Wczoraj oglądałam "Transformers: Wiek zagłady" i wiecie co? Podobalo mi się. No i teraz już sami widzicie że oszalałam...


Pozdrawiam wyborczo.

11 komentarzy:

  1. Ja mam pytanie. Czy prawo do glosowania masz, bo masz juz brytyjskie obywatelstwo, czy tez jako stala rezydentka z obcym obywatelstwem? W Niemczech moga glosowac wylacznie ci, ktorzy maja niemieckie obywatelstwo, to przeciez logiczne. ;)
    A jak przedstawia sie Twoje prawo do udzialu w wyborach w Polsce? Ja juz nie moge, bo zrzeklam sie polskiego obywatelstwa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam obywatelstwo, rezydenci nie moga glosowac w glownych wyborach narodowych. Moga natomiast w wyborach lokalnych i europejskich. W Polsce niby tez moge glosowac, ale po co. Nie mieszkam tam, nie interesuje mnie to. I jeszcze po konsulatach mialabym wystawac w kolejce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nie musialas zrzekac sie polskiego? U mnie byl przymus, ale wtedy jeszcze unii nie bylo. Wszyscy musieli, nie tylko Polacy. Znajomy z USA tez, nie bylo wyjatkow. Nawet nie wiem, jak jest teraz w Niemczech, czy mozna miec podwojne.

      Usuń
    2. Nie musialam, moge miec podwojne obywatelstwo. Ale sobie poczytalam teraz i widze ze mozna miec w Niemczech podwojne obywatelstwo jesli sie pochodzi z krajow Unii Europejskiej. Jesli przyjmie sie obywatelstwo jakiegokolwiek kraju spoza Unii, trafi sie niemieckie obywatelstwo. No to juz wiesz :-)

      Usuń
    3. Wiem, dzieki. Mnie sie nie chcialo szukac. :)))

      Usuń
  3. U nas tez mozna glosowac przez poczte a to glownie dlatego, ze ludzie wyjezdzaja, rozjezdzaja sie po calym kraju, a kraj wielki no i jest to udogodnieniem dla starszych i chorych, ktorzy akurat moga miec problem z dotarciem do punktow wyborczych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale przez poczte klasyczna, czy emaliowa? Tu tez jakos mozna online, ale nigdy nie korzystalam, zawsze drepcze do lokalu i wrzucam kartke do urny. Klasycznie. :)

      Usuń
    2. Glosowanie online? Tego tutaj jeszcze nie ma. No ale to bylyby oszustwa dopiero. U nas dostajesz karte do glosowania, ktora umieszczasz w specjalnej kopercie z Twoimi danymi, na której się podpisujesz, a to wszystko wsadzasz do jeszcze jednej koperty i wysylasz. NIe trzeba znaczka, wszystko jest oplacone. Proste.

      Usuń
  4. proszę bardzo, w Polsce również można głosować korespondencyjnie
    http://prezydent2015.pkw.gov.pl/aktualnosci/5/24_Glosowanie_korespondencyjne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tego to nie wiedzialam, mimo wszystko troche to skomplikowane. U nas dostaje sie zawsze jakis czas przed wyborami list ze spisem osob uprawnionych do glosowania pod tym adresem i jak cos sie nie zgadza to trzeba poprawic. Zeby glosowac przez poczte wystarczy wstawienie ptaszka kolo nazwiska osoby i podpis jednej osoby. Wszystko. No ale fajnie ze w Pl tez mozna, zawsze to jakis postep, pewnie nikomu sie jednak nie chce lazic po urzedach i potem jeszcze na poczte po odbior listu jak listonosz nie zastanie.

      Usuń
  5. U nas od dawna można glosować przez pocztę i jest to bardzo proste.Wielu ludzi z tego korzysta,podobnie jak z pomocy pośrednika -głownie osoby starsze (po 75 roku życia) lub niepełnosprawne.W calej unii jest podobnie.

    OdpowiedzUsuń