czwartek, 31 marca 2011

Poczatki / Twilight

Do diety przygotowywalam sie dlugo, wiedzialam ze cos musze zrobic bo odkad choruje na niedoczynnosc tarczycy, czyli jakies 6 lat, cialo moje zrobilo sie wieksze i za nic nie mozna bylo tego cofnac. Wyskoczyl mi duzy brzuch, nie znosilam kiedy maz glaskal mnie po nim, nazywalam to "ugniataniem tluszczu". Zawsze bylam drobna i chuda, kiedy wszystko sie nagle zmienilo, trudno sie bylo z tym pogodzic. Nie lubilam kupowac ciuchow bo musialabym je przymierzac, a nic na mnie nie pasowalo. W szafie wisialy wiec, i nadal wisza, rzeczy z czasow chudych, zawsze modne bo klasyczne, przeznaczone na czasy "jak schudne".
Przejrzalam milion stron internetowych, przeczytalam wiele porad i wybralam diete Dukana. Bo dziala, bo jest szansa na stale zmniejszenie wagi i przede wszystkim, bo przy niedoczynnosci tarczycy zwiekszone spozycie bialka jest nawet wskazane. Na poczatku grudnia kupilam 2 ksiazki, jedna o kotach druga o Dukanie. Nie musicie zgadywac ktora przeczytalam pierwsza.
Kiedy juz skonczylam czytac o kocich problemach, moje postanowienie nabralo mocy urzedowej. Przeczytalam ksiazke Dukana bardzo dokladnie, zrobilam test Dukana i  szczegolowy plan dzialania. Nie chcialam zaczynac przed Bozym Narodzeniem, taka zwykla ludzka obrona, ze jeszcze ten raz, ten ostatni... uwielbiam serniki, a moj pierwszy w zyciu makowiec wyszedl pyszny wiec MUSIALAM go zjesc.
Diete zaczelam 2 stycznia, z waga 69 kilo. Przybylo mi przez okres swiateczno-noworoczny 5 kilogramow!!! Dzis wiem ze bylam glupia bo byloby mi szybciej osiagnac wymarzona wage, ale chcialam to mialam. Wedlug testu Dukana powinnam osiagnac swa optymalna wage 56,7 kg do 16 kwietnia. Dalam sobie czas do 31 marca. Nie wyszlo, ale zmienilam swoj cel na 56 kg, a jak juz go osiagne, sprobuje jeszcze 2kg w dol, jak organizm mi pozwoli, bo moze sie zbyntowac.
Ale do rzeczy. Faza uderzeniowa trwala u mnie 5 dni. Bylo strasznie. Choc zrobilam zakupy jak nalezy, jajka, chude mleko ser bez tluszczu, chuda wolowinka, kurczaki i przede wszystkim otreby owsiane, nie mialam pojecia ani co jesc ani jak jesc. Z tysiaca przepisow tylko kilka mi pasowaly, zaden mi nie wyszedl naj nalezy. Bylam zdenerwowana, sfrustrowana, zmeczona. Waga spadla moze o 1 kg. Postanowilam wazyc sie codziennie rano, tylko w majtkach. Sciagnelam sobie aplikacje na iPhona monitorujaca wahania wagi. Pod koniec tych 5 dni schudlam 1,8 kg, czego nie uznalam za sukces, ale dieta szla dalej.
Poniewaz nie wychodzily mi zadne placuszki Dukana, ani bulki ani chleb, uznalam ze trzeba sie bedzie bez tego obejsc. Dzis juz mam sposob na dosc dobry omlet, ale wtedy za nic mi nie wychodzilo. Juz nie pamietam dokladnie co ja wtedy jadlam, wiem ze glownie jajka, rybe podwedzana przypiekana na grillu, jogurty waniliowe bo nienawidze naturalnych, zdechle rozpadliny rozmaitych plackow ktore probowalam smazyc, jakies ochlapy kurczaka (tzn. piersi pokrojone w kostke i duszone z jogurtem). Stwierdzilam wtedy ze wiem dlaczego dieta jest skuteczna. Bo jedzenie jest tak syfiaste ze sie nie chce tego jesc. Wiec nie mialam apetytu. Codziennie pilam za to puszke coca coli light i robie to do dzis.
Poczatki byly straszne, przyznaje, ale z perspektywy widze ze warto bylo zaczac. Organizm musi sie po prostu przyzwyczaic do nowego rodzaju pozywienia, do innych zmienionych nawykow. Dzis, kiedy mam juz blizej do konca niz dalej, boje sie powrotu, wyjscia z diety, ponownych zmian. Czy ja jestem autystykiem?




*************************************************************************

Ogladalam wczoraj po raz pierwszy - polski tytul to chyba "Zmierzch". Dlugo sie przed tym bronilam bo filmy o wampirach kojarzyly mi sie raczej z durnymi horrorami, choc widzialam kilka zupelnie dobrych, np. "Wywiad z wampirem". Ale ten, choc mial wiele pozytywnych recenzji, nie bardzo jakos mi pasowal do umieszczenia go na mojej liscie bestsellerow.
Jestem pod wrazeniem. Musze zobaczyc jeszcze wszystkie dodatki specjalne. Nastepna czesc, "New Moon", czeka na obejrzenie w sobote. Zamowilam na Amazonie cala serie. Przyjdzie jutro. Juz nie moge sie doczekac!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz