piątek, 19 września 2014

Szkocja zadecydowała.

Nie będę komentować. Bardzo się cieszę z wyniku referendum. A tak to było:

 Byłam wczoraj wieczorem w mieście, nie zauważyłam jakiegoś specjalnego ruchu co prawda, ale wszystko zaczęło się po 22, kiedy ja już zmierzałam powoli w kierunku domu. Tak to wyglądało na ulicach Glasgow:


A tak oczekiwali na wyniki studenci w Edynburgu:


Ogłoszenie wyników:


I radość jednych:



I łzy drugich:




W jedności siła. Szkocjo, jestem z Ciebie dumna!
Proud to be Scottish!

Fotografie ze stron BBC i Daily Mirror





9 komentarzy:

  1. Jednak! Ja prawie byłam pewna, że się odłączą. Nie mam na ten temat sprecyzowanego zdania, ponieważ dla mnie jest to dość peryferyjny problem.
    Widać, że były jakieś po temu racje, skoro takie referendum zorganizowano.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Referendum zorganizowano bo tego chciał rząd który reprezentuje SNP, czyli Scottish National Party, a ich głównym celem, jak nazwa wskazuje, było doprowadzenie Szkocji do niepodległości, po wszystkich trupach i nie licząc się ze skutkami. To był gwóźdź ich programu politycznego i na tym zbijali poparcie.

      Usuń
  2. Hm... a gdzie napisałaś ,że się nie odłączą ??
    Szukam ,szukam... :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie napisałam! Odpowiedź jest na trzecim zdjęciu :-)
      Pytanie w referendum było: Czy Szkocja powinna być niepodległym państwem?

      Usuń
  3. I dobrze! Tez bylam na NIE, chociaz w zasadzie co mnie to... Ale jakie bylyby jaja z flaga! To juz nie bylaby Wielka Brytania, tylko bukwico z czortwijakom choragiewka. Jest po mojej mysli, wiec szafa gra! :)))
    A potem Europa skladalaby sie z miliona panstewek, z ktorych zadne nie byloby samowystarczalne. Jakies Katalonie, Slaski Dolne i Gorne, Kaszuby zachodnie, Bawaria i Hesja itd, itp. Niech juz tak zostanie jak jest i niech sie wojewodztwa czy inne powiaty nie odlaczaja, co nie? :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szafa gra u mnie jak najbardziej :-)
      Nie po to my o te Unie walczyli żeby się teraz wszystko rozp***dolić miało! A tak poważnie to czemu to ma służyć, takie rozwarstwianie? To tak jakby Śląsk się od Polski odłączył, bo innym językiem gadają. Dla mnie w jedności jest siła a nie w pojedynkę. Chociaż powiem szczerze że się wczoraj w pubie trochę rozmarzyłam, jak by to być miało... Nowe paszporty, nowe pieniądze, nowe linie lotnicze, bo przecież niepodległe państwo musi mieć jakąś linię lotniczą, co nie? A może by i było fajnie? Może w końcu mojaj mama by się nauczyła że ja w Szkocji mieszkam a nie w Anglii...
      ;-)

      Usuń
  4. Mysle, ze w dobie dzisiejszej migracji to juz nie ma znaczenia panstwowa orzynaleznosc. Dzialaja jedynie jakies historyczne przeslanki i oczywiscie potencjal nacjonalistycznych partii.
    Mnie osobiscie unia federacyjna podoba sie najbardziej. To takie troszke panstwo w panstwie, ale w takim wykonaniu to i wilk syty i owce cale:)
    Ale to taka konkluzja politycznego abnegata:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoci maja bardzi silnie rozwiniete poczucie przynaleznosci narodowej i patriotyzmu ktory ja moge porownac tylko do tego amerykanskiego, jak nie wiekszego. W swietle ostatnich wydarzen wydaje sie ze Zjednoczone Ktolestwo zmierza w kierunku modelu amerykanskiego, federalnego, Szkocja juz niejako funkcjonuje w tym systemie bo mamy oddzielny parlament, szkolnictwo, sluzbe zdrowia, policje, prawo... Na pewno skorzystalyby na tym inne nacje brytyjskie, ale czas pokaze czy Westminster dotrzyma obietnic.

      Usuń
  5. Dokładnie w jedności siła :)) Też się ucieszyłam ale zacietrzewienie było u Ciebie w pracy nie? Córcia na urlopie to trochę emocje tam opadną może. :) Wolność się ma w sobie można być niewolnikiem mając nieograniczoną swobodę. Jakby było? Nie sądzę by dobrze, ropa się im kończy a poza tym to i tak prywatne firmy dzierżą. Lepiej że ktoś tam jednak myśli że większość myśli. :)

    OdpowiedzUsuń