wtorek, 11 marca 2014

Przyjaciel

Oglądałam niedawno film z Al Pacino - "Stand up guys" (po polsku "Twardziele" - ale tytuł!). Czy mi się podobał? Tak, jak niemal wszystkie filmy z Al Pacino. Ale ten film jest dość szczególny, raczej komedia retro z elementami sensacji. Od początku do końca bohaterowie czynią zgodnie z zasadą " czego nie udało nam się zrobić wcześniej, teraz nadróbmy z nawiązką". A wszystko to w imię prawdziwej, dobrze pojętej przyjaźni. Na film serdecznie zapraszam, ale teraz skupię się na tym czym jest przyjaźń.

Czym więc jest prawdziwa przyjaźń? Długo szukałam właściwej odpowiedzi, a nie jest ona zawsze jednoznaczna, pozwólcie więc że zaprezentuję poglądy które są najbardziej zgodne z mim własnym sumieniem.

- Prawdziwy przyjaciel to nie taki który powie że będzie dobrze, to taki który zrobi żeby tak było.
- Przyjaciel to ktoś do kogo przyjdziesz i powiesz "Zabiłem kogoś", a on ci odpowie "To gdzie go zakopiemy?"
- Prawdziwy przyjaciel, kiedy mów swoje tajemnice drugiemu, nie musi dodawać "Ale nikomu nie mów".
- Przyjaciel to ktoś, kto mimo swoich problemów, chętnie wysłucha twoich.
- Przyjaciel to ktoś kto widzi ból w twoich oczach, podczas gdy cała reszta wierzy w uśmiech na twojej twarzy.
- Przyjaciel to ktoś kto wie o tobie wszystko i mimo to cię lubi.
- Prawdziwy przyjaciel nie pozwoli ci robić głupich rzeczy w samotności.
- Najlepszy przyjaciel to taki, w obecności którego nawet milczenie sprawia nam przyjemność.
- Przyjaciel powie ci w cztery oczy to co wróg wykrzyczy w cztery strony świata.
- Przyjaciel to nie ktoś kto powie ci co chcesz usłyszeć, ale ktoś kto ci przyp**doli jak zaczniesz rujnować sobie życie.
- Przyjaciel to osoba której na trzeźwo mówisz to co koledze po alkoholu.
- Najlepszy przyjaciel zawsze ci pomoże, gdy tylko przestanie się śmiać.
- Przyjaciel powie ci prawdę nawet gdy ta będzie dla ciebie bolesna.
- Ktoś kto nazywał się twoim przyjacielem, a później z dnia na dzień przestał cię zauważać, nigdy nim nie był, tak więc nie rozpaczaj że straciłeś przyjaciela, ale pozdrów go środkowym palcem.

Przyjaciele są jak ciche anioły, które podnoszą nas kiedy nasze skrzydła zapominają jak latać.
                                                   A. de Saint-Exupery

I już sama nie wiem czy mam przyjaciół... Dobrze że mam WAS.




5 komentarzy:

  1. Moimi przyjaciolmi sa moje zwierzaki. Wszystkie powyzsze maksymy moge do nich zastosowac. :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, nawet pomogą Ci zakopać jak będzie trzeba :-)

      Usuń
  2. Obrazek prześmieszny. Moim przyjacielem-zwierzakiem na co dzień jest mój kochany golden retriever, Goldi, który lubi wszelkie inne zwierzęta, np. jeże, koty, ptaki. Wychowałam się na wsi, więc kotki mieliśmy "dochodzące", czyli na wpół podwórkowe i domowe. Koty bardzo lubię, ale pamiętam, ale kilka lat temu zorientowałam się, że mam alergię na sierść kota, dlatego niestety nie mogę mieć kotka w domu.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj mało takich prawdziwych przjaciól oj mało...
    Coraz ich mniej, keidyś więcej było...

    OdpowiedzUsuń
  4. CZycze Ci prawdziwych Przyjaciol. Nie idzie o liczbe, o jakosc przede wszystkim! Pozdrowka!!

    OdpowiedzUsuń