niedziela, 30 marca 2014

Dzień Matki

Ha! Myśleliście że wszędzie jest tak samo, a wcale nie jest!
W Wielkiej Brytanii Dzień Matki przypada w czwartą niedzielę Wielkiego Postu, czyli jest świętem ruchomym. Specjalnie zaznaczyłam "świętem" bo to całe wydarzenie - w sklepach nic innego nie widać od kilku dni tylko kwiatki, czekoladki, przecenione wina i koktajle, wszystko w czerwono-różowej oprawie, prawie Walentynki. No ale wiadomo nie od dzis że mamusie lubiom rurzowy :-)

Teoretycznie, powinnam mieć dwa Dni Matki, ten brytyjski i ten polski. Praktycznie, od lat nie miałam żadnego...
W czasie gdy wszystkie mamusie obchodziły ten dzień po brytyjsku, czyli kwiatki obiadki czekoladki, moje dzieci twierdziły że one są Polakami i obchodzą to Święto w maju (szczerze mówiąc chyba nawet nie wiedzą którego). ONE obchodzą - słyszycie to? A kiedy nadchodzi 26 maja to one - zapomniały...

Patrzę wczoraj na telefon - nieodebrane połączenie od syna. Piszę smsa - "A co się stało?". Odpowiedź: "A nic, pomyliłem się, jutro zadzwonię". Dzisiaj jest jutro. No to o dwunastej, żeby dać się dziecku wyspać, dzwonię, bo niecierpliwa mamusia jestem. Odbiera.
- Halooo...
- Witaj synku, chyba Cię nie obudziłam?
- Eeee... nie.... (dochodzi chyba spod kołdry)
- No to co się stało że wczoraj dzwoniłeś? Bo już się denerwuję.
- Eeee... nic... tylko chciałem Ci życzenia na Dzień Matki złożyć... No to...
- OK, to czekam na telefon! Pa!
Rozłączam się.
No to se chyba poczekam...

W każdym razie, Wszystkiego Najlepszego w Dniu Matki dla Mnie Samej! 
I dla wszystkich mamuś którym zdarzyło się mieszkać w tym pięknym kraju - 
Happy Mother's Day!


9 komentarzy:

  1. W USA tez jest to ruchome swieto, przypada w maju i juz po Easter trabia wszyscy o tym:)
    Moje dzieci pamietaja o Dniu MAtki, jedna robi to w amerykanskim, drugie polskim wydaniu, telefony, kartki, a jak mamy okazje byc razem - oczywiscie kolacja.
    To I Tobie Happy Dzien Matki:)

    Rozumiem, ze z tym "rurzowym" to wyglup taki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze rozumiesz :-)
      Lubię się czasami powygłupiać słowami...

      Usuń
  2. U nas tez jest to ruchome swieto i przypada zawsze w druga niedziele maja. Moje bestie nigdy nie zapominaja, zawsze pojawiaja sie w komplecie. Ja natomiast mojej mamie skladam zyczenia po staremu, 26 maja.
    Wszystkiego najlepszego, angielska Matko-Polko, czy jakos tak ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żadna angielska żadna angielska... Rasowa szkocka jestę...

      Usuń
  3. Chęci się liczą Iwonko ;)))

    Kciuki za zdrówko !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrówko już wróciło... prawie. Dzięki za trzymanie. Pomogło.

      Usuń
  4. No proszę jak cię zaskoczył! A pisałaś, że nigdy...
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, a jednak zadzwonił, sam w własnej woli... I życzenia złożył. A i od córki kwiatka dostałam... z własnego ogródka ale zawsze :-)

      Usuń