sobota, 19 października 2019

Pieczemy

Chłop ma konkurs w pracy. Na pieczenie ciasta. Wymyślił wiec, ze będzie piekł sernik. Poszłam do polskiego sklepu, zakupiłam ser, pozostałe składniki były w domu. Dziś był ten dzień, żeby, gdyby coś się nie udało, mieć jeszcze jeden dzień na upieczenie czegokolwiek.
Wzięłam polski przepis na sernik z jabłkami i czytałam, przy okazji instruując i doglądając pracy, bo Chłop nigdy jeszcze takiego ciasta nie piekł. W ogóle, poza banoffie pie (rodzaj deseru bananowego) to chyba nic nie „piekł”. No i wyszło takie coś:


A potem ja zabrałam się za ciasto z jablkami. Jeszcze nam dużo jabłek z wrześniowego zbioru, wiec coś z tym trzeba zrobić. Moje ciasto się jeszcze piecze:


A teraz pije sobie zaległy dżin z tonikiem, bo wczoraj nie dałam rady, byłam w kinie na świetnym polskim filmie. Ale o tym jutro.

A na koniec - wszystkiego najlepszego dla Kasi i jej dopiero co zaslubionego męża - dużo szczęścia i radości na nowej drodze życia 😀

12 komentarzy:

  1. Sernik z jablkami? Na pewno bedzie przepyszny i jak wyjdzie, to zapodaj przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba nie sernik. Ten piekł Chlop, a Iwonka ciasto z jabłkami :)

      Usuń
    2. "Wzięłam polski przepis na sernik z jabłkami i czytałam,..."
      Ja tez czytam uwaznie i ze zrozumieniem.

      Usuń
    3. Ja zrozumiałam, ze yomdie tyczy ciasta Chlopa. A Iwona zabrała sie za jablka z innym ciastem.

      Usuń
    4. Sernik z jablkami piekl Chlop (pod moim nadzorem oczywiscie). Ja zrobilam ciasto marcepanowe z jablkami. Jabloka, pelno jablek... :-)
      Dzisiaj szalejemy z dekoracja sernika.

      Usuń
  2. Iwonka kochana jestes i wzruszyłam /lismy sie na noc!
    Tyle negatywnych opinii od znajomych i "przyjaciół "otrzymałam wczoraj w zwiazku ze ślubem, ze kazde serdeczne, akceptujące slowo jest mile widziane!
    Tez pisze z komórki i to z serbska klawiatura:)
    Buziaki :*
    PS. Serniki to moje ciasto top class, a sernik z wiśniami i polewą nazwalam imieniem mojego ukochanego kiedys wokalisty zespolu a-ha i jest Marzenie o Mortenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopisuje pozdrowienia od Ranka

      Usuń
    2. Negatywne opinie? OK, kontrowersyjny nieco byc moze ten zwiazek dla niektorych, ale krytyka z dniu slubu to jest zwykle swinstwo. A jakbys se wziela babe za meza? Mam nadzieje, ze sie nie bardzo przejmujesz bo nie warto. Ludzie i tak beda gadac, zyje sie dla siebie nie dla ludzi.
      P.S. Bez sernikow nie wypbrazam sobie zycia.
      P.S. A-ha rulez! do dzisiaj :-)

      Usuń
    3. Nie bardzo przejmuje. Niesmak jest i tyle.

      Usuń
  3. Jedyne co ja potrafie upiec to zurawinowiec i sernik ale o jablkowym serniku nigdy nie slyszalam. Uprasza sie o przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dam, dam przepis. Nie wiem, czy dam rade cos opowiedziec o smaku, bo Chlop jutro zabiera do pracy w calosci, ale byc moze skapnie mi jakas resztka, to sie pochwale.

      Usuń
    2. I daj na to marcepanowe, uwielbiam ciasta z jabłkami.

      Usuń