niedziela, 3 kwietnia 2016

Migawki z Highlandów

Jako że tydzień długi był po świętach, dopiero dzisiaj byłam w stanie przypomniałam sobie że trzeba odpalić aparat i zobaczyć co ja tam nacykałam w zeszły weekend. No to się z Wami podzielę.








A to Schody Neptuna, czyli po prostu śluzy na Kanale Kaledońskim w Banavie koło Fort William. Jest ich osiem, każda wielkości 55 na 12 metrów i łodziom przepłynięcie przez system zajmuje łodziom około 90 minut. Różnica poziomów między śluzami wynosi 20 metrów. To największa tego rodzaju budowla a Wielkiej Brytanii.



A to, wybaczcie ilość powtórzeń, największa góra Wielkiej Brytanii, Ben Nevis. To tylko 1345 metrów ale wygląda imponująco. W ogóle Highlandy wyglądają imponująco, pewnie dlatego że wysokość góry widziana jest faktycznie mniej więcej z poziomu morza. Dla porównania Rysy ma wybitność (różnca wysokości między szczytem a najniższą warstwicą go okalającą, która nie obejmuje żadnego wyższego szczytu - za Wikipedią) 163 metry. Wybitność Śnieżki, najbardziej wybitnego szczytu w Polsce, to 1202 metry. Tak że szkockei Highlandy, pomimo że niższe od Śnieżki, wydają się znacznie wyższe.







Tyle zdjęć Ben Nevis dlatego że podobno bardzo trudno jest dostrzec szczyt, taka tu jest pogoda zazwyczaj. 
A poniżej, kilka ujęć z lokalizacji w której kręcono film Harry Potter. Ten wiadukt to dokładnie ten sam którym pędzi pociąg do Hogawrtu. 









A poniżej ostatnie migawki z Oban. Na przykład domekj na wyspie.



Albo inny domek na innej wyspie.



No i oczywiście, obeliski i pomniki. Wszędzie popularne.





No to pozdrawiam w pierwszą kwietniową niedzielę.

10 komentarzy:

  1. Gadaj zaraz, z kim bylas? Trzecie zdjecie to nie moze byc samojebka, nikt nie ma taaak dluuugich rak. :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozdrawiam back:)
    Mam prosbe, czy mozesz zdjecia zapodawac w wiekszym rozmiarze? My okularnicy...i te sprawy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Domek genialny! W dodatku na wyspie! Tego mi w życiu potrzeba...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, ale na zakupy to lodka trzeba plynac. A jak sztorm to dupa. Ale ja tez bym chciala :-)

      Usuń
    2. A jak sztorm to nie dupa, tylko dieta :)))

      Usuń
    3. P. S. Był czas, że latami przeprawiałam się do szkoły i ze szkoły (podstawówki, a potem liceum) na drugą stronę rzeki czymś, co nazywało się szumnie promem, a mniej szumnie po prostu krypą. Bardzo to lubiłam!

      Usuń