wtorek, 5 marca 2019

Wybrałam!!!

Na początek poszła kuchnia. Na szczęście nie mieliśmy wyboru producenta, bo nasz wykonawca współpracuje tylko z jednym, za to z cieszącym się renomą i dobrą jakością, w porównaniu do ceny. Pan od producenta przyjechał, pomierzył wszystko jak jeszcze kuchnia nasza stała niewyburzona, po czym obiecał zrobić projekt wstępny z byle-jakimi podanymi przeze mnie na szybko kolorami szafek i blatów. W międzyczasie wyszukiwałam wyposażenie, czyli tak zwany sprzęt AGD. Jakoś tak na samym początku ustaliliśmy z Chłopem, że niektóre sprzęty będą wolno stojące. Przyczynił się do tego zakup mikrofalówki w bardzo wysokiej cenie, za to najlepszej w testach magazynu Which. Zresztą, coś mi na głowę siadło i posiłkowałam się magazynem Which bardzo mocno, bo wkrótce listę zakupów uzupełniły sprzęty z najwyższych notowań testowych.
Which to brytyjska organizacja zajmująca się w skrócie doradztwem konsumenta. Została utworzona już dawno temu, bo w latach pięćdziesiątych i od tej pory nieustannie działa testując wszelakie produkty i usługi, naświetlając wady i zalety, porównując i edukując ludzi w zakresie praw konsumenta. To pod wpływem nacisku ze strony Which i ich testów samochodów wprowadzono w UK nakaz zapinania pasów w samochodach w 1983 roku. Dużo by opowiadać,  w każdym razie organizacja i jej działania przyczyniły się w znacznej mierze do poprawy jakości produktów i usług, a te nagrodzone etykietą Best Buy (Najlepszy Zakup) mają prawo być wystawiane ze specjalną nakleką, co oczywiście przyciąga klientów. No i przyciągło również mnie, bowiem se ja z takiej grupy urządzenia zakupiła (nic nie poprawiać!).
Oczywiście, w ślepo nie szłam. Pierwsza przeprawa była z lodówką, bo Chłop od zawsze miał je wbudowane, a ja uważam, że wbudowana lodówka to ZUO! O wiele mniejsze są takie wbudowane lodówki. I nie można sobie magnesików poprzypinać. Trochę mi zeszło na argumentacji, nie tyle żeby przekonać Chłopa do słuszności mojego wyboru, bo i tak by się ze mną zgodził, ile żeby to wyglądało, że on też tego samego chce i o niczym innym nie marzy. Wiecie o czym mówię ;-) I to w zasadzie tyle. Tak więc szalejąc jak huragan Helga po internetach, wybrałam w końcu sprzęt taki jaki chciałam, w najlepszej oczywiście cenie, chociaż nie czarujmy się, trochę rzeczywiście zaszalałam. W szaleństwie pomogło mi zepsucie się czterech urządzeń, za które zapłacił ubezpieczyciel, a że był to Siemens co się utopił, to pozostaliśmy w przedziale cenowym, choć wybrałam sprzęt do gotowania i pieczenia AEG. A lodówkę LG. A zmywarkę Miele i to był najdroższy zakup (chyba mi się na łeb rzuciło, lepiej żeby się zepsuła w ciągu najbliższych trzydziestu lat ile mi zostało do samej śmierci).
Jak już wybraliśmy i zamówiliśmy sprzęt, to zgłosił się pan od zabudowy i poprosił, czy byśmy nie przyjechali do niego do biura, to on nam pokaże na dużym ekranie i wszystko dogadamy. Pojechaliśmy. A że to pod Glasgow, to zrobiła się z tego wycieczka krajoznawcza po sklepach, o czym później. Pojechaliśmy, usiedliśmy, zobaczyliśmy. Zmieniliśmy kolory, tam dodaliśmy parę szafek, tu trochę ujęliśmy, powsadzaliśmy różne dodatkowe udogodnienia, jak wbudowane kosze na śmieci czy wysuwane metalowe półki, zapewniliśmy, że cały sprzęt AGD i zlew z baterią załatwiamy we własnym zakresie, w końcu zaklepaliśmy i projekt i pojechaliśmy dalej.
Po drodze znaleźliśmy sklep z podłogami. Wchodzimy, mówię że chcemy podłogę z litego drewna, nie lakierowaną tylko olejowaną. Oni nie mają. Mają tylko tzw. engineered wood, czyli takie niby cienkie deski drewniane na górze, a na dole ileś warstw różnych płyt drewnopodobnych. Ale według zapewnień pana ze sklepu teraz tylko takie się robi, innych to w ogóle nie znajdziemy i w ogóle to jest hit i przyszłość tego narodu. Ok. Pojechaliśmy dalej, do sklepu z kafelkami. Idzie oczadzieć. Chodziliśmy, chodziliśmy, oglądaliśmy, kombinowaliśmy, dostaliśmy bólu głowy i tyle. A potem do nastęnego. I do następnego. Porobiliśmy zdjęcia, żeby nie zwariować potem w domu. I tak zleciała nam cała sobota, a w niedzielę była powtórka z rozrywki, z tym że na tapetę weszły zlewozmywaki i krany kuchenne. A potem to już tylko mogiła i dżin z tonikiem...
Mijał kolejny tydzień, pan od wykładzin i podłóg twardych (poza drewnianymi) przyniósł nam mnóstwo próbek i w dodatku doradził w sprawie drewna. Na szczęście wykładzinę wybrałam już na samym początku i w tym przypadku nie było żadnych negocjacji. Taka sama, cholernie droga, wełniana wykładzina i żadna inna. Już wcześniej ustaliliśmy z wykonawcą i ubezpieczycielem, że mamy się nie martwić limitami cenowymi tylko wybierać, a limity się później dostosuje. No to w końcu wybraliśmy. Zamówiłam w sklepie z drewnem próbki podłóg, więc wybraliśmy sobie w spokoju kolor dębu, jedyną niewiadomą była wysokość deski. W weekend zrobiliśy ostateczną rundę po sklepach. Najpierw kafelki. Sporo czasu zeszło, ale po długich naradach i dyskusjach osiągnęliśmy porozumienie. To nie tak, że trzeba było kogoś do czegoś przekonywać i negocjować, po prostu jedno z nas miało wizję i ta wizja musiała się drugiemu podobać. Chłop zrobił wizję łazienki z rodzinnym prysznicem, ja zrobiłam wizję kafelek w kuchni i w toalecie na samym dole. Przyklepaliśmy i pojechaliśmy do domu, przymierzać podłogi do wizji. Po krótkich naradach (na szczęście wybór mieliśmy ograniczony przez ilość próbek) wybraliśmy podłogę do łazienek (każda inna) i do kuchni (zupełnie inniejsza niż tamte). Okazało się, że deski na dole domu możemy mieć tylko 18 mm a nie 20 jak wcześniej myślałam. Więc z domu pojechaliśmy prostu do sklepu z drewnem i poprosiliśmy o pokazanie nam podłóg z litego dębu w wysokości 18 mm. Jako że było zaledwie kilka kolorów w wymaganej wysokości i szerokości, w dodatku brushed and oiled (czesane (?) i olejowane), szybko doszliśmy do wniosku że wybraliśmy słuszny kolor i pojechaliśmy wybierać zlew i baterię. Zlew wybraliśmy szybko, bo to co chciałam ja spodobało się bardzo Chłopu, ale z baterią było znacznie gorzej. Za duża, za mała, za krzywa, a ja chciałam taką z wysuwaną końcówką i w dodatku żeby jakoś wyglądała, a nie jak prysznic. Coż, całą resztę niedzieli spędziłam na internecie i znalazłam taką jak chciałam, ciul ze droga. Grohe to chyba będzie dobra.
Tak że, Mili Państwo, mamy już mable do kuchni z całym wyposażeniem, mamy wykładziny, deski i te jakieś inne sztuczne (za to niesłychanie praktyczne) podłogi do łazienek, mamy kafelki. Pozostało wybrać kolory farb na ścianę. I tu zagwozdka. Bo chociaż cały dom wymalowaliśmy przecież niedawno, może inne kolory by pasowały bardziej? Uparłam się jedynie na salon i klatkę schodową z korytarzem, cała reszta do osobistej negocjacji samej z sobą, bo Chłop jak chłop, na kolorach się zna średnio. Jedyną prośbę miał, żeby mu gabinet zostawić na niebiesko. Ale wybrał taki niebieski (będąc stuprocentowo przekonany że to DOKŁADNIE taki, jaki był), że uśmiechnęłam się podziwiając fantastyczny wybór, natomiast w duszy pomyślałam PO MOIM TRUPIE.
No ale mamy. Całą przerwę na luncz spędziłam nad stołem z próbkami kolorów, bo w domu nie mam jak wybierać bo jak wracam to ciemno, a co to za wybieranie kolorów przy żarówce. W pracy mam jasno i słonecznie to przynajmniej widziałam na co patrzę.
Tak więc, do kuchni idzie Frosted Mink, do salonu Pink Dream, klatka schodowa pozostaje Jasmine Schimmer, ale w razie gdyby producent wycofał (co obawiam się że nastąpiło) to zamiennie Fairytale, któy jest niemal identyczny. Do łazienki na górze i toalety na dole będzie kolor Chic, natomiast obu łazienkach na piętrze Mercury. Pokój gościnny będzie Heavenly Glow, pokój koci czyli mała sypialnia zostaje przemalowana z jajkowego żółtego w Moonshine, a gabinet zostawię mu niebieski, niech ma Cameo Blue.
W naszej sypialni postanowiliśmy pozostawić ścianę przy wezgłowiu łóżka w kolorze ciemnym,  zmieniając go delikatnie w Arabian Nights, uzupełniając resztę ścian kolorem Joyride. Nomen omen, normalnie :-)


14 komentarzy:

  1. Jesooo, zmeczylam sie! Za duzy wybor, nielatwo sie zdecydowac.
    Grohe to chyba najlepsza firma z wyposazeniem armatur lazienkowo-kuchennych, wiec wybor doskonaly. Mam nadzieje, ze pokazesz nam Wasz nowy-nowy dom, po remontach i ulepszeniach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bateria juz przyszla, wyglada solidnie. Jeszcze dzis zmienila dwa kolory, bo cala noc przez to spac nie moglam :-)
      No coz, wprowadzajac sie do domu wybieralismy tylko kolor kilku pomieszczen, reszte zostawilismy jak byla, a teraz trzeba jakby od nowa wszystko. Ale jest juz jakis progres. Sciany i sufity w chalupie juz so :-)))

      Usuń
  2. Podobnie jak Pantera, spocilam sie przy samym czytaniu;)
    U nas tez jest taka gazeta w obu wydaniach papierowym i on line jak Wasz Which, nasza to Consumer Report.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam sie tym nigdy nie jaralam, ale Chlop prenumeruje wiec na okolicznosc i mnie wciagnelo :-))

      Usuń
    2. A u nas sie to nazywa Stiftung Warentest :)

      Usuń
  3. A żebym ja jeszcze te kolory jakoś sobie umiała wyobrazić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dobra, ulatwie Ci. Frosted Mink to taki lekko bezowy, Pink Dream to jak sama nazwa wskazuje - rozowy ale bardzo delikatnie, tak prawie na bialo. Jasmine Schimmer podobnie odcien rozowego, Chic to taki bardzo lekko turkusowy, Mercury ma lekki odcien stali. Heavenly Glow to taki bardzo jasny brzoskwiniowy, Moonshine to bardzo delikatny mietowy a Cameo Blue to ladny niebieski. Arabian Nights zamienilam na Clematis i bedzie jak byl, czyli ciemno fioletowy (bo mam zamiar strzelic sobie tam jakas kalkomanie srebrna. A Joyride to taki brudny rozowy. Pokaze jak bedzie :-)

      Usuń
    2. I od razu świat stał sie kolorowy:)

      Usuń
    3. A poza tym zaczęłam czytać Twojego bloga od początku.

      Usuń
  4. O rany... ja już po pierwszym akapicie miałam ochotę napić się tego ginu z tonikiem... ależ macie intensywny czas... nie powiem, fajnie się wybiera to wszystko, ale chybabym oszalała gdybym sama miała to wybierać...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mowiac, wolalabym zeby za mnie ktos wybral i dal do zatwierdzenia.

      Usuń
  5. No ja nie zazdroszczę tego remontu, ogrom pracy. Ale po tych opowieściach to można spodziewać się, że pięknie będzie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. No, niezłe tempo! Ale za to jak piknie będzie już niedługo ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tyle pracy ale potem będzie radość:)

    OdpowiedzUsuń