poniedziałek, 3 września 2018

Program naprawczy

Po rozmowie z lekarką humor mi się poprawił. Następnego dnia czekała już na mnie w aptece dodatkowa dawka tableteczek (sa naprawde malutkie). Tak że od dnia następnego wdrożyłam program samo-naprawczy, bo każdego dnia coraz gorzej tylko ze mną było. Ociężałość i ospałość sięgnęły zenitu w sobotę, większość dnia spędziłam na sofie, w międzyczasie upiekłam chleb i jabłecznik oraz ugototwałam polędwiczki w sosie pieczarkowym, które to Chłop ocenił na 12 (w skali 1-10) Faktycznie, pyszne były. W międzyczasie zdarzył mi się przypadek bardzo dokuczliwego ataku astmy, po którym życie ze mnie uszło podwójnie, ta substancja z inhalatora powoduje u mnie objawy uboczne, ale tylko chwilowe. Więc jak już wróciłam do żywych to zaczęłam się ponownie doszkalać z niedoczynności tarczycy u kobiet w moim wieku. Znalazłam kilka dodatkowych ciekawych informacji oraz sugestii dotyczących przyjmowania suplementów poprawiających jakość życia. Przetrawiłam te wszystkie informacje i postanowiłam.
Następnego dnia zakupiłam sobie zestaw witamin dla kobiet bez zawartości soi (bo soja jest niewskazana w niedoczynności tarczycy) i tabletki z Black Cohosh, czyli po polsku pluskwica groniasta. I tak od wczoraj się suplementuję. I dodatkowo codziennie wieczorem pijemy razem z Chłopem herbatkę ze skrzypu. On lubi takie eksperymantalne napoje, a jak jeszcze mu powiedziałam, że to dobre na włosy, to od razu zaczął sobie robić po dwie dziennie, aż mu zabroniłam, bo dla mnie zabraknie :-) Tak naprawdę, to jest napisane na opakowaniu, że nie zaleca się więcej niż jednej dziennie, więc niech się Chłop lepiej trzyma dawki. Ostatnim punktem naprawczym będzie ścięcie włosów, ale na to poczekam aż mi skończą wypadać. Jeśli jeszcze będzie co ścinać...

22 komentarze:

  1. Black Cohosh ladna nazwa, ale juz pluskwica groniasta brzmi przerazajaco:)) wolalabym tej polskiej nazwy nie znac :P
    Ty uwazaj jak Chlop nie zwolni z ta herbata to Ci obrosnie tak klakiem, ze bedziesz otworu gebowego szukac:))) Raczej przemilcze te herbatke, bo a nuz widelec Wspanialy by sie rzucil:))

    Serio to mysle, ze moze powinnas te wlosy troche podciac, bo jednak swiezo obciety wlos jest zdrowszy i szybciej przyswaja odzywki itp.
    Nie obcinaj na krotko, ale trim the ends.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polska nazwa jest okropna, rzeczywiscie :-)
      Wlosy juz troche podcielam, ale musze mocniej, bo jak nowe zaczna odrastac (juz zaczely) to bedzie glupio wygladalo.

      Usuń
    2. Super!!! takie szybkie efekty, kiedy zaczelas te kuracje herbaciana i pluskiwcowa?

      Usuń
    3. Nie, skad, wczoraj wyciagnelam dwie garsci klakow po myciu. W ogole to czesze sie raz dziennie, bo po czesaniu kolejna garsc kudlow zostaje na szczotce. Ale widze, ze malenkie klaczki nad linia czola sie zaczely pojawiac to wiem, ze nie wylysieje do konca.

      Usuń
  2. Az polecialam zobaczyc, co to za cudo ta pluskwica, bo pomyslalam, ze to jakis wywar z suszonych i mielonych pluskiew. A to Silberkerze (srebrna swieca - tez sie ladnie po niemiecku nazywa), znany i wyprobowany ziolowy srodek wspomagajacy przy dolegliwosciach kobiecych, zwlaszcza w menopauzie. Skrzyp tez nie od rzeczy, wiec szybko bedziesz jak nowa, czego Ci szczerze zycze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ladnie sie nazywa :-) Wlasnie z powodu tego slowa na M troche nie jestem pewna, bo to raczej jeszcze mnie nie dotyczy, ale objawy niedoczynnosci tarczycy sa takie same, organizm bardzo zwalnia i trzeba go podkrecic. Jak zadziala jako wspomaganie tyroksyny to bardzo dobrze, wyprobuje takze wtedy kiedy przyjdzie czas na M :-)

      Usuń
    2. Iwona, slowa na M sie nie boj tylko zacznij uzywac profilaktycznie. Menopauza zaczyna sie duzo wczesniej niz konczy miesiaczka, koniec miesiaczki to ostatni etap menopauzy. A jak zaczniesz suplementy wczesniej to przejdziesz bardzo lagodnie.
      Ja tak robilam (moja ginekolozka mi poradzila) i nigdy nie mialam zadnego oblewania potami ani zadnych hot flushes, nic poza tym, ze faktycznie utylam bardzo. Ale to latwiejsze w ogarnieciu i w sumie to jedyna niewygoda z tyciem to zakup nowej garderoby. Natomiast te wszystkie inne hot flushes, night sweats czy mood swings sa upierdliwe okrutnie nie tylko dla kobiety ale i dla otoczenia.

      Usuń
    3. No wlasnie tak mi lekarka doradzila. Bedzie latwiej jak sie tarczyca unormuje z powrotem, moze to wlasnie sie zaczyna M i sie tak spieprzylo to wszystko. Nie powinnam jesc tych popularnych suplementow na M bo zawieraja zazwyczaj soje, ktora jest niewskazana. Znalazlam wiec takie, ktore nie zawieraja soi a za to maja jod, czyli w sam raz dla mnie. Nie mam "typowych" objawow jeszcze, wasnie tych hot flushes ani DVS (dry vagina syndrom jak mowi moja kolezanka, he he he), ale powiem Ci, ze teraz to czekam na to wszystko z utesknieniem, bo mi sie znudzila antykoncepcja.

      Usuń
    4. Juz nie pamietam co bralam, ale na pewno nie zawieralo soi. Wiem, ze jeden to byl krem, ktorym nalezalo smarowac mala powierzchnie skory codziennie w roznym miejscu czyli gdziekolwiek:)
      Ale to bylo dawno, bo ja miesiaczke skonczylam 12 lat temu a te supplementy bralam jakies dwa lata wczesniej.
      Pomimo raka i leczenia, ktore wysusza wszystko na wior ciagle nie wiem co to jest DSV (znaczy wiem, ale nigdy nie mialam).
      Natomiast jesli bierzesz cos antykoncepcyjnie to nie masz pojecia na jakim etapie jestes chyba, ze lekarz przeprowadzi odpowiednie badania. Srodki antykoncepcyjne powoduja, ze ma sie miesiaczke nawet wtedy kiedy juz jej sie nie ma i to czlowiekowi maci w glowie.
      Ja przestalam brac tabletki dokladnie tydzien po moich 52 urodzinach i juz nigdy nie mialam miesiaczki, a dopoki tabletki bralam to miesiaczka byla. W sumie trudno powiedziec kiedy zaczelam menopauze a kiedy skonczylam miesiaczkowac. Ale wierze, ze te naturalne supplements pomogly zminimalizowac upierdliwe skutki procesu.

      Usuń
  3. Jest to straszne, a ciagnie sie to u mnie juz piaty rok, i faktycznie objawy jak przy Twojej tarczycy. Wspomagam sie naturalnie, ale co wycierpialam to moje...wlosy tez w ruinie. Te pluskawice sprawdzilam i troche mnie martwia rozmaite skutki uboczne i liczne substancje z ktorymi ona nie wspolgra, m.in. alkohol:)! ale ziola na wlosy tez stosuje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwona mozesz podac nazwe tego suplementu bez soi ? Bede wdzieczna

      Usuń
  4. Ech, jak ma dzialac to ja wole skutki uboczne, mozesz przeciez nie brac tabletki jak pijesz alkohol. Zreszta, na ulotce jest ze skutki uboczne sa 1 na 1000. Czyli marginalne. Witaminy jakie kupilam to zwykle Perfectil Skin, Hair, Nails. I tu nie do konca mam racje, bo jednak witamina E w nich jest z soi. Ale to najmniejsze zlo jakie znalazlam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki za podpowiedz, dzisiaj zamowie te pluskwe:)!

      Usuń
    2. Alez nie musisz zamawiac za buk wie jakie pieniadze, najtansze w tej chwili jest w Tesco, £6 za paczke, w dodatku buy 2 get 1 free

      Usuń
    3. No z lenistwa chcialam, zeby nie musiec jechac na drugi kuniec miasta - znalazlam on line nawet i ponizej 5-tki :) Tyle ze faktycznie wole kupic ze sklepu - on line to moze byc w srodku naprawde pluskwa-:)

      Usuń
  5. No to jest plan i dobrze, ze lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepraszam, po polsku CO?!...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i co ja zrobie ze jezyk polski jest taka dziwna? :-)))))

      Usuń
  7. Kurcze felek. W takim razie trzymam kciuki za szybkie działanie programu naprawczego:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Stardust ma rację. Menopauza to ostatnie stadium , wcześniej jest klimakterium - jajniki stopniowo przestają produkować żeńskie hormony płciowe. U różnych kobiet ten czas może się różnić i to o wiele lat.
    Ja brałam preparaty sojowe przez 10 lat przed ostatnią miesiączką i było wszystko OK.
    Jak mi stuknęła 50-ka (8 lat temu), skończył się okres i odstawiłam wszystko i też było i jest OK ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze, że poczytałaś i się sumplementujesz, trzymam kciuki za Twoje zdrowie, włosy odrosną, jak nie szybko, to wolniej. Trzymaj się, ściskam Cię mocno!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wczoraj polknelam pierwsza pluskwe👍😄

    OdpowiedzUsuń