czwartek, 27 września 2018

Nic nie mam

JESIENNA ZADUMA

Nic nie mam
Zdmuchnęła mnie ta jesień całkiem
Nawet nie wiem
Jak tam sprawy za lasem
Rano wstaję, poemat chwalę
Biorę się za słowo jak za chleb

Rzeczywiście tak jak księżyc
Ludzie znają mnie tylko z jednej
Jesiennej strony

Nic nie mam
Tylko z daszkiem nieba zamyślony kaszkiet
Nie zważam
Na mody byle jakie
Piszę wyłącznie, piszę wyłącznie
Uczuć starym drapakiem

Rzeczywiście tak jak księżyc
Ludzie znają mnie tylko z jednej
Jesiennej strony


Dlaczego dzisiaj ta piosenka?
Wracając wczoraj z pracy nagle zauważyłam, że drzewa już zaczynają się stroić w jesienne barwy. Wiatr przyniósł nam piękną pogodę - 16 stopni, aż duch się raduje i cdiało cieszy. A w Tromso pada śnieg...
Już za tydzień wyruszam w norweskie fiordy. I nic nie przygotowane, zupełnie zero, ani czapki nie mam. Cały weekend chyba spędzę na poszukiwaniach. Za to dżem śliwkowy się robi. A co! 


4 komentarze:

  1. O jejku a mi sie nie chce , oj jak nie chce wracac do tego naszego 'jukeja' - plawiac sie w cudownym morzu staralam sie zapamietac dzis widok przed soba : cudowna plaza ze zwisajacymi pomaranczowymi skalami, szmaragdowa woda, rozswietlone sloncem biale ksztalty hotelu, ktory wyglada jak karaibski wycieczkowiec, biel i granat pod rzedem parasoli ze slomiana strzecha i cudne palmy i agawy na wzgorzu - widok od morza bajeczny, szkoda nie moge zrobic zdjecia , ale ma szans wejscia w rozfalowane morze z iphonem ... Bede ci sekundowac dzielnie na fiordach , ale dopiero od przyszlego tygodnia - poki co chce jeszcze wyrwac ostatnie dwa gorace dni lata zanim w poniedzialek znajde sie znowu za biurkiem z szarym i deszczowym widokiem ... Tu Peruwianczycy sprzedaja cudnych kolorow swetry welniane i czapki - bylyby w sam raz na Norwegie :)) !

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój brat był przez jakiś czas w Tromsø. Podobno pięknie tam, ale zima potrafi dać do wiwatu, czego też doświadczył na własnej skórze. Tak czy siak, ponoć Norwegia w ogóle jest urodziwa nad wyraz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dżem śliwkowy...czyli powidła? Spróbuj śliwkowej nutelli... zrobiłam wczoraj i się zajadamy...do naleśników idealna:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Grunt, że wyjeżdżasz, czapka się znajdzie:)
    Bardzo lubię wiersze o chlebie lub ze słowem chleb, znalazłam niedawno piosenkę Masłowskiej- występuje jako Mister D.- pod tytułem Chleb. A w teledysku Anja Rubik i dobry tekst.

    OdpowiedzUsuń