wtorek, 13 lutego 2018

Iwona tworzy

Wczoraj mi wpadło do głowy przygotowanie kartki urodzinowej. Mój ukochany siostrzeniec bowiem kończy niedługo 18 lat. Szok. Ten mały berbeć, co to dopiero niedawno rodzicom klawisze z klawiatury wydłubywał widelcem, stanie się za parę chwil dorosłym i pełnoprawnym obywatelem.  Chociaż z tą dorosłością to bym nie przesadzała, hi hi hi.
Wyjęłam więc scrap-boxy, czyli pudełka z tym wszystkim co jest do robienia kartek potrzebne, papiery, przeyniosłam sobie kubek herbaty i zabrałam się do dzieła.
Najpierw znalazłam kopertę. Największą spośród wszystkich, taką mniej więcej formatu A5, ale brakowało do niej niestety wkładki. Z wszystkich papierów jakie mamy, niestety nie udało mi się znaleźć takiego samego koloru, więc pomyślałam, a co tam, będzie kontrastowo. Wzięłam więc kartkę bordową. Do tego oczojebną żółtą, żeby było, jak już powiedziałam, kontrastowo.
Tak wygląda mój warsztat podczas pracy:




Tworzyłam na bieżąco, bo nie miałam żadnego wstępnego konceptu. Chłopak zajmuje się komputerami, ale czy ja muszę mu komputerowe kartki za każdym razem wysyłać? Tak że każdy pomysł rodził nowy pomysł i tak powstało to moje dzieło. 
Chciałam żeby było warstwowo. Oczojebną kartkę powycinałam w falisty wzorek, położyłam na bordowym. Żółto, słonecznie, trzeba dodać trochę kontrastu. Fale już są, będzie zatem woda. Wzięłam niebieską kartkę, powycinałam brzegi innym rodzajem wzorka, przykleiłam grubą taśmą dwustronną na żółtym, żeby odstawało. Na dół niebieskiej kartki przykleiłam kawałek washi tape z niebiesko-srebrzystymi falami. Dodatkowo "w wodzie" poprzyklejałam konika morskiego, rozgwiadę i muszelki oraz parę srebrnych i złotych "bąbelków". Na inny kawałek niebieskiej kartki poprzyklejałam tę samą niebieską washi tape (nie wiem jak to jest po polsku) i powycinałam z tego cyferki, które przykleiłam na oczojebnym żółtym. 
Gotowe naklejki z napisem "Happy Birthday" i babeczką oraz złote metaliczne gwiazdki z kawałkiem złotej washi tape uzupełniają  okładkę kartki. 


A w środku przykleiłam zwykła złożoną na pół kartkę A4, której brzegi wycięłam ozdobnym wzorem i nakleiłam dodatkowo dwie złote naklejki. 



I jeszcze raz, całość. 


Musze powiedzieć, że to duża frajda, takie robienie kartek. Może i nie są najpiękniejsze, ale własne i niepowtarzalne. Tylko ten Chłop mój ma nakupowane pełno jakiegoś nie-wiem-czego, stemple, do których nie ma na przykład tuszu. Albo jakies wycinanki, które nie wiem jak działają, bo mi nic w tym nie pasuje. Ale nic to, wykończymy co mamy, a w międzyczasie będę sobie dokupywać to co mi się podoba. To co widzicie na górze to jest w całości dzieło oryginalne, powycinane własnymi nożyczkami i nożykiem. I jestem z niego dumna :-)



13 komentarzy:

  1. A ja jestem dumna z Ciebie! Piękna kartka:D
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pod wrażeniem; brawo, brawo! Jeszcze i za to, że nie wylałaś na swoje dzieło herbaty. To wbrew pozorom wielka sztuka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze wylewam na wszystko kawę.
      Nieboszczka Teściowa miałaby dużo w tej materii do powiedzenia. Wiecznie prała w kółko obrusy, które ukochana synowa bezcześciła po 10 minutach od pojawienia się przy stole :))

      Usuń
  3. Ales Ty zdolna! Nie wiedzialam, ze masz tyle ukrytych talentow.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dostawalam takie kartki od kolezanki np wielkanocna z pisanka z ciarupek prawdziwego jajka.Trzymam do dzis na pamiatke.

    OdpowiedzUsuń
  5. O, matko, ale Cię wzięło!!! Zdaje się, że euforia uruchamia moce twórcze :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę, że masz napad artystycznego zacięcia. Przerabiałam to we własnym wydaniu już jakiś czas temu. Teraz wciąż brak mi czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super kartka! Taka z duszą i nikt nie będzie miał takiej samej:-)
    Po zdjęciach widać, że masz artystyczne zacięcie:-)) Tak trzymaj! Fajne jest to co robisz:-)
    Marytka

    OdpowiedzUsuń
  8. No proszę jakie talenty z ciebie wychodzą :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładna kartka. Piękne wykonanie. Brawo.

    Pozdrawiam serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Frajda robienia kartki i otrzymywania takowej - to jest to!. To wazne bo latwo jest gotowca kupic (chocby doskonalego) ale samemu zrobic. Ile sie to czlowiek 'nakonsypuje' aby zrobic cos z niczego.
    Widze, ze puszczasz osimnastolatka na gleboka wode ... zycia!??? Niech nurkujue i plywa w zyciu doroslym.

    OdpowiedzUsuń
  11. Napracowałaś się, bardzo elegancka karteczka. :)

    OdpowiedzUsuń